loading...
ستاره های خاکی
شــهـید گــمنـام ســلام بازدید : 97 چهارشنبه 01 بهمن 1393 نظرات (0)
http://www.farhangnews.ir/sites/default/files/styles/node_thumb_4/public/content/images/story/93-10/30/farhangnews_110742-312445-1421741279.jpg?itok=xY_yntHD

به گزارش ستاره های خاکی، واکنش ها نسبت به ترور هدفمند دیروز که منجر به شهادت 6 عضور حزب الله و یک سردار ایرانی شد در درون سرزمین های اشغالی متفاوت بوده است. در حالی که عموم مقامات رسمی اسرائیل بر طبق یک رسم دیرین در رابطه با مسائل اینچنینی موضعی در رد یا تایید این رویداد اتخاذ نمی کنند، برخی مقامات میانی، پیشین یا سران احزاب در این رابطه به اظهار نظر پرداخته اند.

به گزارش یدیعوت آحارونوت، تحلیلگران اسرائیل بر این باورند که این رژیم از توان اطلاعاتی بالایی برخوردار بوده که توانسته در زمانی مشخص مبادرت به این حمله نماید که این امر گمانه زنی ها مبنی بر وجود جاسوسانی در لبنان و  حتی در میان اعضای حزب الله را بالا می برد. پیشتر و در ماه های اخیر رسانه های نزدیک به حزب الله از بازداشت یک عضو بلند پایه این حزب بدلیل جاسوسی برای رژیم صهیونیستی خبر داده بودند. بنا بر این گزارش ها، فرد یاد شده در اطلاع رسانی به اسرائیل جهت ترور حسان اللقیس و عماد مغنیه دو فرمانده کلیدی حزب الله نقش داشته است.

برخی تحلیلگران اسرائیلی کوشیده اند اجرای این حمله موفقیت آمیز را با نزدیک بودن انتخابات عمومی اسرائیل در دو ماه دیگر ارتباط  دهند که بنیامین نتانیاهو می خواسته است به این ترتیب محبوبیت بیشتری به دست آورد. حتی ژنرال گالانت از امیران ذخیره ارتش اسرائیل که اخیرا به حزب جدیدی علیه نتانیاهو پیوسته، این اقدام را مورد انتقاد غیرمنظم قرار داد. عدم اتفاق نظر در میان اعضای کابینه نتانیاهو و سیاست های وی در قبال آمریکا و تداوم شهرک سازی ها منجر به فروپاشی کابینه وی شد. برخی تحلیگران از اوضاع نامساعد حزب وی جهت کسب آرایی بالا خبر می دهند.

علیرغم گمانه زنی فوق، عمیر پرتس وزیر اسبق جنگ و از سران حزب رقیب نتانیاهو این اظهارات را رد کرده است و اعلام نموده که اقدام به عمل آمده، اگر از جانب اسرائیل بوده، بسیار بجاست و با انتخابات ارتباطی نداشته است.

ژنرال ذخیره عاموس گیلعاد رییس رکن سیاسی – امنیتی وزارت جنگ این رژیم در گفتگو با هاارتص از زاویه ای دیگر بدین رویداد پرداخته و گفته است که چنین عملیاتی از ماه ها پیش طراحی و تصمیم گیری می شود و  نمی تواند با انتخابات زودرس ارتباطی داشته باشد. اظهارات فوق را می توان از صریح ترین گفته های مقامات اسرائیلی مبنی بر دست داشتن این رژیم در حملات دیروز دانست.

مقامات رسمی ارشد اسرائیل تلاش نموده اند از اظهار نظر صریح در این باره بپرهیزند، ژنرال موشه یعلون وزیر جنگ این رژیم گفته است که اسرائیل نمی خواهد به این رویداد اشاره ای کند، گرچه همیشه هر گاه خبری در منطقه رخ می دهد بلافاصله انگشت را به سوی اسرائیل دراز می کنند! در عین حال وزیر دفاع اسرائیل یادآور شد که حضور نیروهای حزب الله در نزدیکی خاک اسرائیل بر خلاف اظهارات رهبران این جنبش است که مدعی اند که در این منطقه حضور نداشته اند.

برآورد کلی همه رسانه های اسرائیلی بر آن است که حزب الله در روزها یا ماه های آتی در پی وارد نمودن ضربه ای به اسرائیل خواهد بود. همین نگرانی رژیم صهیونیستی از واکنش حزب الله لبنان به حادثه اخیر در قنیطره، نخست وزیر این رژیم را وادار به برگزاری جلسه کابینه امنیتی کرده است. به گزارش هاارتص، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل صبح امروز کابینه امنیتی را به طور غیرمنتظره به برگزاری نشست دعوت کرد. هدف از برگزاری این نشست بررسی پیامدهای احتمالی حمله اخیر (در قنیطره به نیروهای حزب الله) است.

بنی گانتس رئیس ستاد کل ارتش این رژیم از آمادگی ارتش برای مقابله با هرگونه حمله حزب الله یا دیگران خبر داد. ارتش اسرائیل به نیروهای خود در طول مرزهای سوریه و لبنان دستور آماده باش داد. بر اساس این گزارش ها این رژیم سامانه گنبد آهنین را در مرزهای جنوبی لبنان مستقر نموده است.

سیاست ترور هدفمند رهبران شاخه های نظامی و سیاسی گروه های معارض اسرائیل امری غیر قابل کتمان است. این رژیم در طول بیش از شش دهه اشغال سرزمین های عربی، بارها و بارها و گاها صراحتا این روش تروریستی را که موسوم به جوخه های ترور می باشد به کار بسته است، حمله تروریستی و شهادت شیخ احمد یاسین رهبر پیشین جنبش حماس، ترور الرنتیسی رهبر بلند پایه حماس، ترور عماد مغنیه فرمانده شاخه نظامی حزب الله، ترور محمود الممبوح رهبر شاخه نظامی حماس، ترور حسان اللقیس، ترور ناکام خالد مشغل رئیس دفتر سیاسی حماس و... تنها نمونه های اندکی در این زمینه محسوب می شوند.

بی شک آنگونه که که رهبران حزب الله در مراسم تشییع پیکر جهاد مغنیه فرزند حاج رضوان بیان داشته اند، منطقه در ماه های آتی شاهد ضرب شصت این حزب به جنایتکاران اسرائیلی خواهد بود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
اخــبــار روز دنــیـا <<<==================>>> مسائل نظامی سیاسی <<<==================>>> جنگ نـرم و تـهـاجـم فرهنگی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2143
  • کل نظرات : 263
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 34
  • آی پی دیروز : 191
  • بازدید امروز : 116
  • باردید دیروز : 774
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 116
  • بازدید ماه : 5,403
  • بازدید سال : 34,654
  • بازدید کلی : 572,824